بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
سنندج-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: استاندارد نبودن فضا، کمبود تجهیزات آموزشی وتوانبخشی و مشکلات ایاب وذهاب از مهم ترین چالش های آموزش و پرورش استثنایی استان است.
به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی شامگاه سه شنبه در گردهمایی مدیران مدارس و مراکز جامع سنجش که در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی علمی ترین و تخصصی ترین بخش در آموزش و پرورش است که مستحق ترین قشر دانش آموزی برای خدمت را در اختیار دارد.
محمدی گفت: سخن از کودکان استثنایی سخن از تفاوت ها، احیای انسان ها، ایفای مسئولیت ها، احیای انسان ها و رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی انسان ها است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سال 1369 برمی گردد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو معدود سازمان هایی است که مصوبه صریح مجلس شورای اسلامی را دارد.
محمدی طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروه های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی با توجه به نیازهای خاص هر گروه، کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی های جسمی و ذهنی قبل و پس از تولد، اجرای طرح های شناسایی و غربالگری، جلب کمک های مادی و معنوی مردم، سازمان ها، مؤسسات و انجمن های توان بخشی و تهیه برنامه های آموزشی و پرورشی ویژه برای گروه های هدف کودکان و دانش آموزان استثنایی را از اهداف و وظایف آموزش و پرورش استثنایی بر اساس این قانون برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به ماده 23 پیمان نامه حقوق کودک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) عنوان کرد: کشورهای عضو اذعان دارند کودکی که از لحاظ جسمی یا ذهنی معلول است باید از یک زندگی کامل و محترمانه برخوردار باشد به روشی که موجب دستیابی او به بالاترین حد ادغام در جامعه و رشد فردی، فرهنگی و معنوی وی شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به فعالیت 552 نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان گفت: 78 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی به یک هزار و 461 دانش آموز با نیاز ویژه در 245 کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می دهند.
محمدی افزود: 500 دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر (با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی (پذیرا) و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می کنند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی در سطوح مختلف و برشمردن هشت شاخص اصلی عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب 41 برنامه اصلی به شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: همچنین شیوه نامه نظارت و راهنمایی شامل کلیه اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط می باشد که با اجرا و بازخوردهای مناسب به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی تدوین شده است.
محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود ایجاد، توسعه و استقرار 21 مرکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی با هدف ارائه خدمات کلینیکی تخصصی به نوآموزان و دانش آموزان و انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را از اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.
وی تملک زمین، تأمین اعتبار وتعریف پروژه اولین مدرسه اختصاصی اوتیسم در ناحیه یک سنندج، پوشش 99 و یک دهم درصدی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در برنامه سنجش، جذب و استخدام 47 نفر آموزگار، مربی آموزش معلولین و نیروی توان بخشی، ساخت 4 اتاق درس تربیت بدنی، تأسیس 3 مرکز جدید جامع سنجش، ارائه خدمات حمایتی، دارویی و درمانی به 220 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه، اخذ اعتبار 7 میلیارد ریال جهت احداث زمین چمن در مدارس استثنایی و افتتاح هنرستان نوآوران در سنندج را بەعنوان اهم اقدامات عملکردی کیفیت بخشی آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کسب 18 رتبه ورزشی، 12 رتبه فرهنگی و هنری و3 رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی را از افتخارات و موفقیت های خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال جاری برشمرد.
{{name}}
{{content}}